Hoe kunnen we je helpen? Neem contact op
De vorige website van Werkis was verouderd, zowel qua techniek als qua ontwerp. Écht goed functioneerde de website dus niet meer. De grootste doelstelling? Gebruiksvriendelijkheid en een duidelijke lijn trekken in alle takken van sport van Werkis: voor de werkzoekenden als voor de werkgevers als voor de eigen vacatures: de werken-bij Werkis pagina. De uitgangspunten voor de website van Werkis: Het belangrijkste onderdeel voor Werkis zijn natuurlijk de vacatures. Daarnaast moet de website mobielvriendelijk zijn en voor iedereen te begrijpen en te gebruiken. Daarbij moest het een functionele website worden: we willen niet dat bezoekers afgeleid worden door stijlelementen of andere opvulling van de site: eenvoud en functionaliteit!
Vacatures
Een uitgebreide zoekmodule
Koppeling met ATS
Gebouwd in het Craft CMS
Eenvoudig in gebruik
Mobielvriendelijk
Focus op functionaliteit
De vorige website was complexer en de eenheid in design was een beetje verdwenen. Daarom hebben we wireframes ontwikkeld voor zowel mobiel als desktop. Deze hebben we uitwerkt in een prototype, die we uitgebreid getest hebben op functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid.
Bij Werkis gaat het natuurlijk om de vacatures en kunnen solliciteren. Dat hebben we dan ook centraal gesteld in het ontwerp. UX en UI hebben we uitgebreid toegepast, dit zie je terug in de verschillende type contentblokken die verwijzen naar de vacatures of de categorieën van de vacatures. Ook hebben we vacature-teksten opgesplitst zodat ze goed leesbaar zijn, en hebben we stijlelementen toegevoegd zodat de belangrijkste content en USP’s er meer uitspringen.
Voor de front-end, dit is de styling van de website, hebben we het framework Tailwind CSS en Alpine JS gebruikt. Dit zorgt voor een snellere laadtijd van de website omdat de gebruikte sources tot een minimum worden beperkt.
De zoekmodule bevat realtime zoeken, wat de laadtijden verkort, maar ook uitgebreide filtering en de mogelijkheid tot kunnen sorteren. Omdat bij het zoeken naar een nieuwe baan de locatie heel belangrijk is, hebben we ook de mogelijkheid gemaakt om de gefilterde resultaten weer te geven op een kaart, zo ziet de gebruiker direct waar de betreffende vacature is. Ook hebben we de topwerkgevers een eigen pagina gegeven waarop de vacatures gefilterd worden weergegeven.
De laatste belangrijke functionaliteit is de koppeling met een ATS-systeem. Dit is het recruitmentsysteem dat Werkis gebruikt. Hiervoor hebben we onze eigen middelware ontwikkeld, die ervoor zorgt dat vacatures automatisch gesynchroniseerd worden met de website. Middleware is de brug tussen besturingssystemen of databases en applicaties. Eigenlijk is middleware dus de lijm die digitale systemen verbindt, omdat het de software is die IT-systemen met elkaar laten communiceren. Ook de sollicitaties worden automatisch doorgeschoten.
De Werkis website is toegankelijk ontworpen. Dit hebben we gedaan door rekening te houden met contrastverhoudingen, typografie, opbouw en lay-out. Dit maakt de Werkis website een fijne website die goed gericht is op het hoofddoel: vacatures vinden en kunnen solliciteren.
Ook de werken-bij past nu volledig in de stijl van de website, maar heeft wel een andere uitstraling. Bewust, om ook de cultuur van Werkis zelf eruit te laten springen. Dit maken we duidelijk door weer te geven wie er werken, wat ze doen en waar Werkis voor staat.
Toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid vinden we ook belangrijk in de formulieren, daarom zijn alle formulieren voorzien van uitgebreide en duidelijke feedback-informatie: mocht je iets verkeerd invullen in een formulier, dan weet je ook precies wat er mis is gegaan.
De website is gemaakt in Craft CMS. Dit maakt de website niet alleen aan de voorkant gebruiksvriendelijk, ook het beheren van de website is een fluitje van een cent. We hebben het CMS volledig ingericht op de wens en behoefte van de gebruikers en contentbeheerders. Daarnaast maken we gebruik van onze eigen slimme software voor de zoekmodule: gebruik je de zoekfunctie, dan krijg je altijd het beste resultaat.
Het eindresultaat is een goed werkende website die volledig gericht is op het doel van de gebruiker: een baan vinden.
15.000
gebruikers
SkillsCV, een nieuw HR-platform, zocht een vliegende start voor hun gloednieuwe app. We ontwikkelden een strategie en zorgden voor meer dan 15.000+ gebruikers voor hun nieuwe app.
522
werkzoekenden
Code Deta stond voor de uitdaging om nieuwe kandidaten te vinden. Met gerichte campagnes plaatsten we meerdere kandidaten succesvol bij opdrachtgevers.
115
Leads
Voor Generatie Morgen hebben we een gerichte campagne ontwikkeld die meer dan 100 kwalitatieve leads opleverde voor hun whitepaper 'Future-Fit HR'.
115
website
Over Boerenbed Steeds meer mensen verlangen naar een simpeler leven, ver weg van eindeloze to do lijsten, opdringere afleiders en eindeloze verplichtingen. BoerenBed biedt hun gasten een simpele way-of-life en ontdek je precies wa een boer doet: het leven op de boerderie. Gewoon voor een weekend of een weekje. BoerenBed biedt mooie tenthuisjes aan bij de boer, midden in de natuur.
115
website
Vanuit de overtuiging “iedereen verdient het om passend werk te doen” vroeg Werkis ons een nieuwe website te maken. Werkis is al sinds 2008 een toonaangevende arbeidsintermediair, onderscheidend doordat ze hun werk écht goed willen doen.
600+
dakinspecties
Met 30 jaar vakmanschap in dakbedekking, zet Uniekdak vol in op digitale groei en leadgeneratie, zelfs in een concurrerende markt. Samen gingen we deze uitdaging aan en behaalden meer dan 600+ leads voor een dakinspectie.
43+
Leads
SOMA Bedrijfsopleidingen, een specialist in de infrasector en verticaal transport, stond voor de uitdaging om het imago van bedrijfsopleidingen een frisse, moderne make-over te geven en hun digitale marketingstrategie te versterken. Tijd om die bouwhelmen af te stoffen en de wereld te laten zien wie ze echt zijn.
40+
Gekwalificeerde sollicitanten
Van der Sluis, koploper in installatietechniek, constructie en agrarische oplossingen, wilde de beste vakmensen aantrekken om hun diensten te blijven garanderen. Wij gingen voor ze op zoek naast deze toppers.
100%
afspraken
Hoe krijg je meer bezoekers naar jouw showroom? En hoe motiveer je gebruikers om een afspraak te maken op de website? Wij hielpen Bos Bedden met SEA en Social Media campagnes.
We zetten jouw verhaal om naar een website die past bij jou. Zullen we eens praten over jouw website?
Bel met Jeroen