Een verouderde website als uitgangspunt

De vorige website van Werkis was verouderd, zowel qua techniek als qua ontwerp. Écht goed functioneerde de website dus niet meer. De grootste doelstelling? Gebruiksvriendelijkheid en een duidelijke lijn trekken in alle takken van sport van Werkis: voor de werkzoekenden als voor de werkgevers als voor de eigen vacatures: de werken-bij Werkis pagina.   De uitgangspunten voor de website van Werkis: Het belangrijkste onderdeel voor Werkis zijn natuurlijk de vacatures. Daarnaast moet de website mobielvriendelijk zijn en voor iedereen te begrijpen en te gebruiken. Daarbij moest het een functionele website worden: we willen niet dat bezoekers afgeleid worden door stijlelementen of andere opvulling van de site: eenvoud en functionaliteit!  

Vacatures

Een uitgebreide zoekmodule

Koppeling met ATS

Gebouwd in het Craft CMS

Eenvoudig in gebruik

Mobielvriendelijk

Focus op functionaliteit

Zo zijn we te werk gegaan

De vorige website was complexer en de eenheid in design was een beetje verdwenen. Daarom hebben we wireframes ontwikkeld voor zowel mobiel als desktop. Deze hebben we uitwerkt in een prototype, die we uitgebreid getest hebben op functionaliteit, gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid.  

UX en UI

Bij Werkis gaat het natuurlijk om de vacatures en kunnen solliciteren. Dat hebben we dan ook centraal gesteld in het ontwerp. UX en UI hebben we uitgebreid toegepast, dit zie je terug in de verschillende type contentblokken die verwijzen naar de vacatures of de categorieën van de vacatures. Ook hebben we vacature-teksten opgesplitst zodat ze goed leesbaar zijn, en hebben we stijlelementen toegevoegd zodat de belangrijkste content en USP’s er meer uitspringen.  

Front end

Voor de front-end, dit is de styling van de website, hebben we het framework Tailwind CSS en Alpine JS gebruikt. Dit zorgt voor een snellere laadtijd van de website omdat de gebruikte sources tot een minimum worden beperkt.  

Een geavanceerde zoekmodule  

De zoekmodule bevat realtime zoeken, wat de laadtijden verkort, maar ook uitgebreide filtering en de mogelijkheid tot kunnen sorteren. Omdat bij het zoeken naar een nieuwe baan de locatie heel belangrijk is, hebben we ook de mogelijkheid gemaakt om de gefilterde resultaten weer te geven op een kaart, zo ziet de gebruiker direct waar de betreffende vacature is. Ook hebben we de topwerkgevers een eigen pagina gegeven waarop de vacatures gefilterd worden weergegeven.  

Kennis en inspiratie - Blog op de Werkis Website
Vacatures vinden op de Werkis Website
Werkis website

Ons eigen middleware

De laatste belangrijke functionaliteit is de koppeling met een ATS-systeem. Dit is het recruitmentsysteem dat Werkis gebruikt. Hiervoor hebben we onze eigen middelware ontwikkeld, die ervoor zorgt dat vacatures automatisch gesynchroniseerd worden met de website. Middleware is de brug tussen besturingssystemen of databases en applicaties. Eigenlijk is middleware dus de lijm die digitale systemen verbindt, omdat het de software is die IT-systemen met elkaar laten communiceren. Ook de sollicitaties worden automatisch doorgeschoten.  

De Werkis website: waar solliciteren een eitje is geworden

De Werkis website is toegankelijk ontworpen. Dit hebben we gedaan door rekening te houden met contrastverhoudingen, typografie, opbouw en lay-out. Dit maakt de Werkis website een fijne website die goed gericht is op het hoofddoel: vacatures vinden en kunnen solliciteren.  

Ook de werken-bij past nu volledig in de stijl van de website, maar heeft wel een andere uitstraling. Bewust, om ook de cultuur van Werkis zelf eruit te laten springen. Dit maken we duidelijk door weer te geven wie er werken, wat ze doen en waar Werkis voor staat.  

Toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid vinden we ook belangrijk in de formulieren, daarom zijn alle formulieren voorzien van uitgebreide en duidelijke feedback-informatie: mocht je iets verkeerd invullen in een formulier, dan weet je ook precies wat er mis is gegaan.  

De website is gemaakt in Craft CMS. Dit maakt de website niet alleen aan de voorkant gebruiksvriendelijk, ook het beheren van de website is een fluitje van een cent. We hebben het CMS volledig ingericht op de wens en behoefte van de gebruikers en contentbeheerders. Daarnaast maken we gebruik van onze eigen slimme software voor de zoekmodule: gebruik je de zoekfunctie, dan krijg je altijd het beste resultaat.  

Het eindresultaat is een goed werkende website die volledig gericht is op het doel van de gebruiker: een baan vinden.  

Relevante succesverhalen

Skills CV
Partners 3

15.000

gebruikers

15.000+ gebruikers voor een nieuw platform

SkillsCV, een nieuw HR-platform, zocht een vliegende start voor hun gloednieuwe app. We ontwikkelden een strategie en zorgden voor meer dan 15.000+ gebruikers voor hun nieuwe app.

Bekijk resultaat
IMG 5858
CODEDETA logo FC

522

werkzoekenden

500+ sollicitanten voor openstaande vacatures

Code Deta stond voor de uitdaging om nieuwe kandidaten te vinden. Met gerichte campagnes plaatsten we meerdere kandidaten succesvol bij opdrachtgevers.

Bekijk resultaat
BP 07146 3
Generatie morgen logo FC

115

Leads

115+ leads voor de nieuwe HR whitepaper

Voor Generatie Morgen hebben we een gerichte campagne ontwikkeld die meer dan 100 kwalitatieve leads opleverde voor hun whitepaper 'Future-Fit HR'.

Bekijk resultaat
Boerenbed Website
Boerenbed Logo

115

website

Boerenbed website

Over Boerenbed Steeds meer mensen verlangen naar een simpeler leven, ver weg van eindeloze to do lijsten, opdringere afleiders en eindeloze verplichtingen. BoerenBed biedt hun gasten een simpele way-of-life en ontdek je precies wa een boer doet: het leven op de boerderie. Gewoon voor een weekend of een weekje. BoerenBed biedt mooie tenthuisjes aan bij de boer, midden in de natuur.  

Bekijk resultaat
Werkis website
Werkis logo

115

website

Werkis: iedereen verdient het om passend werk te doen 

Vanuit de overtuiging “iedereen verdient het om passend werk te doen” vroeg Werkis ons een nieuwe website te maken. Werkis is al sinds 2008 een toonaangevende arbeidsintermediair, onderscheidend doordat ze hun werk écht goed willen doen. 

Bekijk resultaat
Cases
Logo Uniekdak

600+

dakinspecties

600+ nieuwe leads voor dakinspecties 

Met 30 jaar vakmanschap in dakbedekking, zet Uniekdak vol in op digitale groei en leadgeneratie, zelfs in een concurrerende markt. Samen gingen we deze uitdaging aan en behaalden meer dan 600+ leads voor een dakinspectie.

Bekijk resultaat
Cases 2
Logo SOMA

43+

Leads

Doelgerichte Social Ads: 43 leads

SOMA Bedrijfsopleidingen, een specialist in de infrasector en verticaal transport, stond voor de uitdaging om het imago van bedrijfsopleidingen een frisse, moderne make-over te geven en hun digitale marketingstrategie te versterken. Tijd om die bouwhelmen af te stoffen en de wereld te laten zien wie ze echt zijn.

Bekijk resultaat
VDS
Brainpink x van der Sluis

40+

Gekwalificeerde sollicitanten

Zo vonden wij honkvaste vakmensen

Van der Sluis, koploper in installatietechniek, constructie en agrarische oplossingen, wilde de beste vakmensen aantrekken om hun diensten te blijven garanderen. Wij gingen voor ze op zoek naast deze toppers.

Bekijk resultaat
Schermafbeelding 2024 12 31 om 11 55 45
Cropped Bos Bedden 45 jaar

100%

afspraken

Meer showroom bezoekers en online afspraken

Hoe krijg je meer bezoekers naar jouw showroom? En hoe motiveer je gebruikers om een afspraak te maken op de website? Wij hielpen Bos Bedden met SEA en Social Media campagnes.

Bekijk resultaat
.
Jeroen uitgeknipt

Jouw verhaal delen met de wereld? 

We zetten jouw verhaal om naar een website die past bij jou. Zullen we eens praten over jouw website? 

Bel met Jeroen