Van employer branding naar succesvolle werving

De technische sector staat bekend om zijn trouwe en honkvaste medewerkers. Het aantrekken van nieuw, ervaren personeel is dus een uitdaging. Samen met Van der Sluis ontwikkelden we een gerichte digitale marketingstrategie, waarbij Social Media Ads een centrale rol speelden. Waarom? - inspireren/overtuigen! Het resultaat? Maar liefst 40 gekwalificeerde sollicitanten, allemaal bereid om hun vaste plek elders te verlaten voor een carrière bij Van der Sluis.

Social Media Ads:

We ontwierpen een digitale marketingstrategie gericht op het vergroten van de naamsbekendheid van Van der Sluis als aantrekkelijke werkgever in de technische sector. Het doel was niet alleen om directe sollicitaties te genereren, maar ook om Van der Sluis strategisch te positioneren voor toekomstige wervingsbehoeften.

Employer Brand

Samen met De Positie werkten we aan de ontwikkeling van een krachtig employer brand voor deze divisie binnen VDS dat de unieke bedrijfscultuur en groeikansen binnen Van der Sluis benadrukt. Dit hielp hen om zich te onderscheiden in een concurrerende markt.

Wat is er bereikt?

40

Gekwalificeerde sollicitanten

113.359

Bereikt publiek

€0,34

Kosten per klik

Wat was de uitdaging?

Van der Sluis had behoefte aan nieuw constructiepersoneel, maar de branche staat bekend om zijn honkvaste medewerkers. Hoe overtuig je zulke vakmensen om de overstap te maken naar Van der Sluis? Dankzij de gerichte Social Media Ads en een strategische inzet van digital marketing wisten we de juiste doelgroep te bereiken en te overtuigen. Dit leidde tot een succesvolle wervingscampagne en een versterking van en meer grip op de kandidatenreis.

Met een strategische inzet van digital marketing en een versterking van hun employer brand, heeft Van der Sluis niet alleen hun directe personeelsbehoeften kunnen vervullen, maar ook hun positie als aantrekkelijke werkgever binnen de technische sector op de lange termijn ijzersterk is.

Relevante succesverhalen

C
Skills CV
Partners 3

15.000

gebruikers

15.000+ gebruikers voor het nieuwe platform

Skillscv, een nieuw HR-platform, zocht een vliegende start voor hun gloednieuwe app. We ontwikkelden een strategie en zorgden voor meer dan 15.000 gebruikers.

Bekijk resultaat
IMG 5858
CODEDETA logo FC

522

werkzoekenden

Code Deta: 500+ sollicitanten voor openstaande vacatures

Code Deta stond voor de uitdaging om nieuwe kandidaten te vinden. Met gerichte campagnes plaatsten we meerdere kandidaten succesvol bij opdrachtgevers.

Bekijk resultaat
BP 07146 3
Generatie morgen logo FC

115

Leads

115+ leads voor de nieuwe HR whitepaper

Voor Generatie Morgen hebben we een gerichte campagne ontwikkeld die meer dan 100 kwalitatieve leads opleverde voor hun whitepaper 'Future-Fit HR'.

Bekijk resultaat
Cases
Logo Uniekdak

600+

dakinspecties

600+ nieuwe leads voor dakinspecties 

Met 30 jaar vakmanschap in dakbedekking, zet Uniekdak vol in op digitale groei en leadgeneratie, zelfs in een concurrerende markt. Samen gingen we deze uitdaging aan en behaalden meer dan 600+ leads voor een dakinspectie.

Bekijk resultaat
Cases 2
Logo SOMA

43+

Leads

Doelgerichte Social Ads: 43 leads

SOMA Bedrijfsopleidingen, een specialist in de infrasector en verticaal transport, stond voor de uitdaging om het imago van bedrijfsopleidingen een frisse, moderne make-over te geven en hun digitale marketingstrategie te versterken. Tijd om die bouwhelmen af te stoffen en de wereld te laten zien wie ze echt zijn.

Bekijk resultaat
VDS
Brainpink x van der Sluis

40+

Gekwalificeerde sollicitanten

Zo vonden wij honkvaste vakmensen

Van der Sluis, koploper in installatietechniek, constructie en agrarische oplossingen, wilde de beste vakmensen aantrekken om hun diensten te blijven garanderen. Wij gingen voor ze op zoek naast deze toppers.

Bekijk resultaat
.

Ook succes behalen met jouw bedrijf?

Plan jouw gratis adviesgesprek en laat vandaag je resultaten nog verbeteren!

Gratis Adviesgesprek