Hoe kunnen we je helpen? Neem contact op
Uniekdak heeft door de samenwerking met Brainpink Digital een gerichte campagne opgezet die niet alleen de drempel voor potentiële klanten verlaagde, maar ook resulteerde in meer dan 430 nieuwe leads in één maand tijd.
Brand optimalisatie
De campagne werd versterkt door een optimalisatie van de branding van Uniekdak, uitgevoerd door Brainpink Studio. De visuele identiteit en tone of voice werden zorgvuldig aangepast om beter aan te sluiten bij de doelgroep. Dit heeft geleid tot een merk dat klaar is voor de toekomst.
Social Media Ads
Brainpink Digital ontwikkelde een gerichte social media campagne met als centraal aanbod een gratis dakinspectie om leads te genereren. Een simpele, maar zeer effectieve manier om de juiste doelgroep aan te spreken.
Drempel verlagen
Oorspronkelijk was het idee van Uniekdak om de inspecties aan te bieden voor €79,-, maar op ons advies werd dit aanbod gratis. Dit verlaagde de drempel aanzienlijk, waardoor Uniekdak bij elke inspectie een offerte kon uitbrengen en de conversiekans aanzienlijk werd vergroot.
A/B test
We ontwikkelden en hebben verschillende versies getest van de social ads en gebruikten data-analyse om de meest effectieve strategie te bepalen. Dit stelde Uniekdak in staat om hun boodschap effectief over te brengen en maximale resultaten te behalen.
E-mailmarketing
Om de gegenereerde leads optimaal te benutten, werd een geautomatiseerde e-mailflow ontwikkeld. In 10 dagen ontvingen prospects vier e-mails met als doel hen te laten inplannen voor een dakinspectie. Dit resulteerde in een openingspercentage van 57%, een klikratio van 6,7%, en een conversie van 10,79%.
Wat is er bereikt?
433
Aantal leads in een maand
€16,43
Gemiddelde kosten per leads
168.692
Gemiddeld bereik (per week)
Uniekdak had als doel om nieuwe aanvragen voor dakinspecties binnen te krijgen in een steeds competitiever wordende markt. Om deze uitdaging aan te gaan, werd gekozen voor een verloting van een gratis dakrenovatie onder de aanvragen, wat de aandacht en interesse verhoogde en de agenda’s vult voor de komende maanden.
Dankzij de samenwerking met Brainpink Digital heeft Uniekdak B.V. hun digitale marketingstrategie kunnen optimaliseren en een indrukwekkend aantal nieuwe leads weten te genereren. Door de drempel te verlagen en de merkidentiteit te versterken, heeft Uniekdak niet alleen hun positie in de markt verstevigd, maar ook hun conversieratio's aanzienlijk verbeterd.
15.000
gebruikers
SkillsCV, een nieuw HR-platform, zocht een vliegende start voor hun gloednieuwe app. We ontwikkelden een strategie en zorgden voor meer dan 15.000+ gebruikers voor hun nieuwe app.
522
werkzoekenden
Code Deta stond voor de uitdaging om nieuwe kandidaten te vinden. Met gerichte campagnes plaatsten we meerdere kandidaten succesvol bij opdrachtgevers.
115
Leads
Voor Generatie Morgen hebben we een gerichte campagne ontwikkeld die meer dan 100 kwalitatieve leads opleverde voor hun whitepaper 'Future-Fit HR'.
600+
dakinspecties
Met 30 jaar vakmanschap in dakbedekking, zet Uniekdak vol in op digitale groei en leadgeneratie, zelfs in een concurrerende markt. Samen gingen we deze uitdaging aan en behaalden meer dan 600+ leads voor een dakinspectie.
43+
Leads
SOMA Bedrijfsopleidingen, een specialist in de infrasector en verticaal transport, stond voor de uitdaging om het imago van bedrijfsopleidingen een frisse, moderne make-over te geven en hun digitale marketingstrategie te versterken. Tijd om die bouwhelmen af te stoffen en de wereld te laten zien wie ze echt zijn.
40+
Gekwalificeerde sollicitanten
Van der Sluis, koploper in installatietechniek, constructie en agrarische oplossingen, wilde de beste vakmensen aantrekken om hun diensten te blijven garanderen. Wij gingen voor ze op zoek naast deze toppers.
Plan jouw gratis adviesgesprek en laat vandaag je resultaten nog verbeteren!
Gratis Adviesgesprek