Van doelgroep segmentatie naar merkbekendheid

Brainpink Digital werd ingeschakeld om SOMA Bedrijfsopleidingen te helpen een breder publiek te bereiken en hun marktpositie te verbeteren. Door nauwgezette doelgroepsegmentatie en een strategische marketingaanpak, vonden 43 studenten een nieuwe opleiding.

Online marketing strategie

Onze aanpak? Een op maat gemaakte Social Ads-campagne, specifiek gericht op professionals in de civiele technologie en werktuigbouwkunde. Dit was geen standaardoplossing, maar een zorgvuldig ontworpen campagne die direct inspeelde op de behoeften van deze complex te targeten doelgroep.

Nieuwe slogan

In samenwerking met De Positie ontwikkelden we een nieuwe slogan die het moderne imago van SOMA weerspiegelt: ‘Kan dat SOMA?’. Deze slogan speelt in op de kracht van het merk en is prominent aanwezig in de advertenties.

Social Ads

We gebruikten gedetailleerde doelgroepsegmentaties met daarbij pakkende teksten die inspireren of informeren én visueel aantrekkelijk zijn. Hierdoor hebben we niet alleen de zichtbaarheid van SOMA vergroot, maar ook effectief ingespeeld op de specifieke interesses van de doelgroep. Resultaten die voor zich spreken.

Wat is er bereikt?

43

studenten

€18,09

Gemiddelde kosten per lead

102.902

Bereikt publiek

Wat was de uitdaging?

SOMA wilde hun merkbekendheid vergroten en meer inschrijvingen realiseren voor hun opleidingen. De uitdaging was echter groot, gezien de diversiteit van de doelgroep, die vaak niet actief is op LinkedIn en uiteenlopende interesses heeft. Dankzij onze gerichte aanpak wisten we deze uitdaging om te zetten in succes.

Bij Brainpink Digital geloven we in de kracht van gerichte en strategische marketing. De samenwerking met SOMA Bedrijfsopleidingen is een perfect voorbeeld van hoe een op maat gemaakte aanpak kan leiden tot verhoogde zichtbaarheid en een sterkere marktpositie.

Relevante succesverhalen

C
Skills CV
Partners 3

15.000

gebruikers

15.000+ gebruikers voor het nieuwe platform

Skillscv, een nieuw HR-platform, zocht een vliegende start voor hun gloednieuwe app. We ontwikkelden een strategie en zorgden voor meer dan 15.000 gebruikers.

Bekijk resultaat
IMG 5858
CODEDETA logo FC

522

werkzoekenden

Code Deta: 500+ sollicitanten voor openstaande vacatures

Code Deta stond voor de uitdaging om nieuwe kandidaten te vinden. Met gerichte campagnes plaatsten we meerdere kandidaten succesvol bij opdrachtgevers.

Bekijk resultaat
BP 07146 3
Generatie morgen logo FC

115

Leads

115+ leads voor de nieuwe HR whitepaper

Voor Generatie Morgen hebben we een gerichte campagne ontwikkeld die meer dan 100 kwalitatieve leads opleverde voor hun whitepaper 'Future-Fit HR'.

Bekijk resultaat
Cases
Logo Uniekdak

600+

dakinspecties

600+ nieuwe leads voor dakinspecties 

Met 30 jaar vakmanschap in dakbedekking, zet Uniekdak vol in op digitale groei en leadgeneratie, zelfs in een concurrerende markt. Samen gingen we deze uitdaging aan en behaalden meer dan 600+ leads voor een dakinspectie.

Bekijk resultaat
Cases 2
Logo SOMA

43+

Leads

Doelgerichte Social Ads: 43 leads

SOMA Bedrijfsopleidingen, een specialist in de infrasector en verticaal transport, stond voor de uitdaging om het imago van bedrijfsopleidingen een frisse, moderne make-over te geven en hun digitale marketingstrategie te versterken. Tijd om die bouwhelmen af te stoffen en de wereld te laten zien wie ze echt zijn.

Bekijk resultaat
VDS
Brainpink x van der Sluis

40+

Gekwalificeerde sollicitanten

Zo vonden wij honkvaste vakmensen

Van der Sluis, koploper in installatietechniek, constructie en agrarische oplossingen, wilde de beste vakmensen aantrekken om hun diensten te blijven garanderen. Wij gingen voor ze op zoek naast deze toppers.

Bekijk resultaat
.

Ook succes behalen met jouw bedrijf?

Plan jouw gratis adviesgesprek en laat vandaag je resultaten nog verbeteren!

Gratis Adviesgesprek