Hoe kunnen we je helpen? Neem contact op
Longtail zoekwoorden zijn langere, specifiekere zoekopdrachten, meestal bestaande uit drie of meer woorden. In tegenstelling tot shorttail zoekwoorden, die vaak algemeen en kort zijn, bieden longtail zoekwoorden meer detail.
Longtail zoekwoorden duiden vaak op een hogere koopintentie. Iemand die bijvoorbeeld zoekt op ‘vakantie’ (shorttail) is waarschijnlijk minder ver in het aankoopproces dan iemand die zoekt op ‘all inclusive familievakantie Spanje’ (longtail).
Het belangrijkste verschil tussen shorttail en longtail zoekwoorden zit in het detailniveau en zoekvolume. Shorttail zoekwoorden zijn minder specifiek en hebben een hoog zoekvolume, wat betekent dat veel mensen erop zoeken. Dit leidt (doorgaans) tot veel concurrentie, omdat er veel pagina’s voor deze zoekwoorden zijn.
Longtail zoekwoorden daarentegen hebben een lager zoekvolume, maar ook minder concurrentie. Bovendien zijn de mensen die hierop zoeken vaak klaar om actie te ondernemen, wat resulteert in een hogere conversieratio.
De belangrijkste voordelen van longtail zoekwoorden:
Longtail zoekwoorden zijn dus zeer waardevol voor specifieke termen of vragen. Door deze zoekwoorden te identificeren en in je strategie te integreren, sluit je website beter aan op de behoeften van je gebruikers.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
15.000
gebruikers
SkillsCV, een nieuw HR-platform, zocht een vliegende start voor hun gloednieuwe app. We ontwikkelden een strategie en zorgden voor meer dan 15.000+ gebruikers voor hun nieuwe app.
522
werkzoekenden
Code Deta stond voor de uitdaging om nieuwe kandidaten te vinden. Met gerichte campagnes plaatsten we meerdere kandidaten succesvol bij opdrachtgevers.
115
Leads
Voor Generatie Morgen hebben we een gerichte campagne ontwikkeld die meer dan 100 kwalitatieve leads opleverde voor hun whitepaper 'Future-Fit HR'.
115
website
Over Boerenbed Steeds meer mensen verlangen naar een simpeler leven, ver weg van eindeloze to do lijsten, opdringere afleiders en eindeloze verplichtingen. BoerenBed biedt hun gasten een simpele way-of-life en ontdek je precies wa een boer doet: het leven op de boerderie. Gewoon voor een weekend of een weekje. BoerenBed biedt mooie tenthuisjes aan bij de boer, midden in de natuur.
115
website
Vanuit de overtuiging “iedereen verdient het om passend werk te doen” vroeg Werkis ons een nieuwe website te maken. Werkis is al sinds 2008 een toonaangevende arbeidsintermediair, onderscheidend doordat ze hun werk écht goed willen doen.
600+
dakinspecties
Met 30 jaar vakmanschap in dakbedekking, zet Uniekdak vol in op digitale groei en leadgeneratie, zelfs in een concurrerende markt. Samen gingen we deze uitdaging aan en behaalden meer dan 600+ leads voor een dakinspectie.
43+
Leads
SOMA Bedrijfsopleidingen, een specialist in de infrasector en verticaal transport, stond voor de uitdaging om het imago van bedrijfsopleidingen een frisse, moderne make-over te geven en hun digitale marketingstrategie te versterken. Tijd om die bouwhelmen af te stoffen en de wereld te laten zien wie ze echt zijn.
40+
Gekwalificeerde sollicitanten
Van der Sluis, koploper in installatietechniek, constructie en agrarische oplossingen, wilde de beste vakmensen aantrekken om hun diensten te blijven garanderen. Wij gingen voor ze op zoek naast deze toppers.
100%
afspraken
Hoe krijg je meer bezoekers naar jouw showroom? En hoe motiveer je gebruikers om een afspraak te maken op de website? Wij hielpen Bos Bedden met SEA en Social Media campagnes.
3500
sollicitanten
Hoe zorg je voor meer sollicitaties op je vacatures? En hoe krijg je meer inschrijvingen als uitzendbureau? Door inzet van SEA campagnes hielpen wij Werkis met groeien.
Wij zorgen samen voor betere resultaten en nemen de stress uit handen, zodat jij je kunt richten op wat echt belangrijk is.
Gratis adviesgesprek