Hoe kunnen we je helpen? Neem contact op
TikTok wordt steeds vaker gebruikt als zoekmachine door jongeren in plaats van Google. Ongeveer 40% van de 18- tot 24-jarigen raadpleegt TikTok om informatie te vinden, zoals lunchlocaties, recepten, en nieuws. De voorkeur voor video’s komt voort uit de visuele en directe aard van de content, die vaak geloofwaardiger aanvoelt dan geschreven artikelen. Dit benadrukt het belang van aanwezig zijn op platforms waar jouw doelgroep actief is. Zorg ervoor dat je marketinguitingen aansluiten bij waar jouw publiek zich bevindt, zoals TikTok.
TikTok was ooit vooral een platform voor jongeren, maar dat is snel veranderd. Steeds meer ouderen ontdekken het platform, wat goed nieuws is voor adverteerders. Volgens Ampere Analysis Insights groeit TikTok het snelst onder mensen ouder dan 35. Bijna een kwart van de gebruikers is nu tussen de 35 en 44 jaar, en ook de groep van 45 tot 54 jaar groeit met 9%. Dit biedt adverteerders de kans om diverse doelgroepen te bereiken via TikTok.
Instagram wordt vaak gezien als het visitekaartje van je bedrijf, met een focus op een aantrekkelijke, verzorgde feed die laat zien wat je aanbiedt. TikTok daarentegen biedt de mogelijkheid om een persoonlijke band op te bouwen met je doelgroep door echtheid en interactie. Op TikTok kun je je bedrijf op een meer informele en authentieke manier presenteren, waarbij je een kijkje achter de schermen geeft en de persoonlijkheid van je bedrijf toont. Het draait om het laten zien van de mensen en het echte verhaal achter je bedrijf.
TikTok scoort het hoogste in termen van betrokkenheid (likes, comments, shares) van alle sociale mediaplatforms. Dit leidt tot hogere conversieratio's voor advertenties. Het unieke algoritme van TikTok zorgt ervoor dat je geen groot aantal volgers nodig hebt om een hoog bereik te genereren. Goede content kan duizenden views krijgen, ongeacht het aantal volgers, wat TikTok bijzonder maakt. Dit biedt iedereen de kans om een groot publiek te bereiken, wat vooral gunstig is voor merken en adverteerders.
Het TikTok-algoritme is sterk afgestemd op het gedrag van gebruikers, wat resulteert in zeer persoonlijke content op de 'For You Page'. Hierdoor kunnen advertenties zeer nauwkeurig worden getarget op specifieke doelgroepen. Dit maakt het platform bijzonder effectief voor merken, aangezien 75% van de TikTok-gebruikers aangeeft nieuwe merken en artiesten te ontdekken via de app. Dit biedt adverteerders de mogelijkheid om precies de juiste mensen te bereiken en hun merkbekendheid te vergroten.
Wij zorgen samen voor betere resultaten en nemen de stress uit handen, zodat jij je kunt richten op wat echt belangrijk is.
Gratis adviesgesprek