Waarom adverteren op LinkedIn? 

LinkedIn zou de eerste keuze moeten zijn voor B2B-marketeers als advertentieplatform, omdat je hier erg gericht de juiste doelgroep op kunt targetten. Het platform heeft uitgebreide zakelijke targeting, zoals functietitel en jaren ervaring, waardoor je gemakkelijk de juiste mensen bereikt voor jouw B2B-bedrijf. Waar andere platforms zich richten op het bereiken van zoveel mogelijk mensen, draait het bij LinkedIn juist om het bereiken van de juiste personen. Bovendien is de gebruiker op LinkedIn al ingesteld op zakelijke content, waardoor jouw advertentie minder snel als storend wordt ervaren. 

Wat zijn de verschillende opties om te adverteren op LinkedIn? 

Er zijn verschillende manieren op LinkedIn om jouw campagne te adverteren. Hieronder vind je de verschillende advertentieformaten, afgestemd op verschillende marketingdoelen.

Gesponsorde content

--> Native advertenties in de feed.

  • Advertenties met één afbeelding.
  • Document advertenties.                                
  • Videoadvertenties  
  • Carrouseladvertenties                          
  • Event-advertenties 
Schermafbeelding 2025 03 26 092516

Gesponsorde berichten

--> Advertenties in de LinkedIn-inbox.

  • Berichtadvertenties  
  • Gespreksadvertenties 
Schermafbeelding 2025 03 26 092532

Tekst advertenties

--> Eenvoudige advertenties met een korte kop, beschrijving en kleine afbeelding.

  • PPC (pay-per-click).
  • CPM (kosten per duizend vertoningen). 
Schermafbeelding 2025 03 26 092551

Dynamische Advertenties

--> Advertenties gepersonaliseerd met profielgegevens van de gebruiker.

  • Volgadvertenties  
  • Spotlight-advertenties 
Schermafbeelding 2025 03 26 092739

Met deze opties is er altijd een advertentieformaat dat aansluit bij jouw marketingdoelen. 

LinkedIn adverteren kosten 

Bij LinkedIn bepaal je zelf je advertentiebudget. Wel is er een minimumbudget voor LinkedIn adverteren --> dat is €10 per dag per campagne. De kosten variëren en zijn verder afhankelijk van meerdere factoren:

  • Doelgroep grootte:  

    Hoe kleiner en specifieker de doelgroep, hoe lager de kosten per klik of weergave. Factoren zoals locatie, branche en functietitel spelen hierin een rol.

  • CPC en CPM:  

    LinkedIn gebruikt kosten per klik (CPC) of kosten per duizend weergaven (CPM). Gemiddeld liggen de kosten per klik tussen €2 en €3,50. Hoe relevanter je advertentie, hoe lager de gemiddelde kosten per klik.

De kosten hangen af van je doelgroep, hoe goed je advertenties presteren en je budgetstrategie. Het bereiken van iemand met veel keuzevrijheid binnen een bedrijf zoals een directeur is vaak duurder, omdat hier meer concurrentie op zit. Het targeten van een starter in een bedrijf is meestal goedkoper, omdat daar minder concurrentie is. 

Wil jij niks meer missen over het adverteren op sociale media?

Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief! Tot snel in je inbox!  

Best practices 

Voordat je begint met adverteren op LinkedIn, delen wij graag onze best practices met je!

  • Maak je advertentie aantrekkelijk:  

    Gebruik visuals met goede kwaliteit en pakkende teksten om de aandacht te trekken.

  • Ga opzoek naar je doelgroep:  

    Maak gebruik van de handige targeting opties van LinkedIn om je advertenties te tonen aan de juiste doelgroep. Maar ook: zorg dat je al een goed beeld hebt van je doelgroep en wat hun drijfveren en valkuilen zijn zodat je hierop kunt inspelen.

  • Doelstellingen combineren:  

    Bepaal vooraf je doel, zoals merkbekendheid, leadgeneratie of websiteverkeer, maar zet ze strategisch in. Eerst bouw je naamsbekendheid op, zodat je doelgroep je herkent en vertrouwt. Vervolgens richt je je op leadgeneratie, omdat mensen eerder reageren op een merk dat ze al kennen.

  • Test verschillende advertentieformaten en ga A/B testen:

    Experimenteer met afbeeldingen, teksten en call-to-actions, maar ook met verschillende typen advertenties om te ontdekken wat het beste werkt en aansluit op jouw doelgroep. 

Schermafbeelding 2025 03 26 143755

Conclusie

Adverteren op LinkedIn is een goede keuze voor B2B-marketeers die gericht hun doelgroep willen bereiken. Je kan eenvoudig de juiste doelgroep bereiken dankzij de goede targetting tools en zakelijke data. Met diverse advertentieformaten en flexibele budgetten pas je campagnes aan op jouw doelstellingen en door te testen en te optimaliseren, haal je het maximale uit je advertenties. 

Hulp nodig bij social media adverteren? Neem contact met ons op voor een gratis adviesgesprek!

Deel:

.
Jeroen uitgeknipt

Benieuwd hoe social media adverteren jouw bedrijf kan laten groeien?

Plan een gratis adviesgesprek met Jeroen van Brainpink en ontdek de mogelijkheden voor jouw bedrijf. We spreken je snel! 

Gratis adviesgesprek

Wij laten onze klanten shinen

Skills CV
Partners 3

15.000

gebruikers

15.000+ gebruikers voor een nieuw platform

SkillsCV, een nieuw HR-platform, zocht een vliegende start voor hun gloednieuwe app. We ontwikkelden een strategie en zorgden voor meer dan 15.000+ gebruikers voor hun nieuwe app.

Bekijk resultaat
IMG 5858
CODEDETA logo FC

522

werkzoekenden

500+ sollicitanten voor openstaande vacatures

Code Deta stond voor de uitdaging om nieuwe kandidaten te vinden. Met gerichte campagnes plaatsten we meerdere kandidaten succesvol bij opdrachtgevers.

Bekijk resultaat
BP 07146 3
Generatie morgen logo FC

115

Leads

115+ leads voor de nieuwe HR whitepaper

Voor Generatie Morgen hebben we een gerichte campagne ontwikkeld die meer dan 100 kwalitatieve leads opleverde voor hun whitepaper 'Future-Fit HR'.

Bekijk resultaat
Boerenbed Website
Boerenbed Logo

115

website

Boerenbed website

Over Boerenbed Steeds meer mensen verlangen naar een simpeler leven, ver weg van eindeloze to do lijsten, opdringere afleiders en eindeloze verplichtingen. BoerenBed biedt hun gasten een simpele way-of-life en ontdek je precies wa een boer doet: het leven op de boerderie. Gewoon voor een weekend of een weekje. BoerenBed biedt mooie tenthuisjes aan bij de boer, midden in de natuur.  

Bekijk resultaat
Werkis website
Werkis logo

115

website

Werkis: iedereen verdient het om passend werk te doen 

Vanuit de overtuiging “iedereen verdient het om passend werk te doen” vroeg Werkis ons een nieuwe website te maken. Werkis is al sinds 2008 een toonaangevende arbeidsintermediair, onderscheidend doordat ze hun werk écht goed willen doen. 

Bekijk resultaat
Cases
Logo Uniekdak

600+

dakinspecties

600+ nieuwe leads voor dakinspecties 

Met 30 jaar vakmanschap in dakbedekking, zet Uniekdak vol in op digitale groei en leadgeneratie, zelfs in een concurrerende markt. Samen gingen we deze uitdaging aan en behaalden meer dan 600+ leads voor een dakinspectie.

Bekijk resultaat
Cases 2
Logo SOMA

43+

Leads

Doelgerichte Social Ads: 43 leads

SOMA Bedrijfsopleidingen, een specialist in de infrasector en verticaal transport, stond voor de uitdaging om het imago van bedrijfsopleidingen een frisse, moderne make-over te geven en hun digitale marketingstrategie te versterken. Tijd om die bouwhelmen af te stoffen en de wereld te laten zien wie ze echt zijn.

Bekijk resultaat
VDS
Brainpink x van der Sluis

40+

Gekwalificeerde sollicitanten

Zo vonden wij honkvaste vakmensen

Van der Sluis, koploper in installatietechniek, constructie en agrarische oplossingen, wilde de beste vakmensen aantrekken om hun diensten te blijven garanderen. Wij gingen voor ze op zoek naast deze toppers.

Bekijk resultaat
Schermafbeelding 2024 12 31 om 11 55 45
Cropped Bos Bedden 45 jaar

100%

afspraken

Meer showroom bezoekers en online afspraken

Hoe krijg je meer bezoekers naar jouw showroom? En hoe motiveer je gebruikers om een afspraak te maken op de website? Wij hielpen Bos Bedden met SEA en Social Media campagnes.

Bekijk resultaat
Nick CRO
Werkis logo

3500

sollicitanten

Meer sollicitanten en inschrijvingen

Hoe zorg je voor meer sollicitaties op je vacatures? En hoe krijg je meer inschrijvingen als uitzendbureau? Door inzet van SEA campagnes hielpen wij Werkis met groeien.

Bekijk resultaat