1. Veranderingen in LinkedIn: Diepere connecties boven leads

Allereerst, LinkedIn is niet meer alleen dat serieuze zakelijke platform. LinkedIn ondergaat een verschuiving van puur zakelijk naar meer organische, diepgaande connecties. Het draait niet langer alleen om leads, maar om het opbouwen van waardevolle relaties en het laten zien van je expertise. Content delen is daarbij essentieel: hiermee positioneer je jezelf als expert in je vakgebied en bouw je een trouwe volgersbasis op.

2. AI in social media: slimme interacties

En we moeten het even hebben over AI. Het is overal! Van gepersonaliseerde content tot slimme chatbots, AI verandert hoe we online communiceren en informatie delen. Social media wordt steeds slimmer en past zich moeiteloos aan jouw behoeften aan. Met machine learning voorspellen platforms wat je wilt zien en bieden ze je precies de juiste content, wat de gebruikerservaring flink verbetert.

3. Video-ondertiteling: Verhoogde betrokkenheid en toegankelijkheid

Oja, video's zonder ondertiteling zijn echt zo 2023. In 2024 wordt het plaatsen van video's zonder ondertiteling beschouwd als proberen te eten zonder bestek: ongemakkelijk en niet effectief. Iedereen kijkt tegenwoordig zonder geluid, dus ondertiteling is de key! Ondertiteling toevoegen aan al je video's, ongeacht het platform, vergroot niet alleen de betrokkenheid, maar maakt je content ook toegankelijk voor iedereen. En het helpt mensen om jouw content te vinden.

4. Short form video's: De opkomst van snackable content

Weet je wat ook erg populair is? Korte, krachtige video's, zoals die op TikTok, Youtube Shorts en Instagram Reels! Ze blijven groeien en vinden nu zelfs hun weg naar LinkedIn. Onze concentratieboog wordt steeds korter, dus snackable content is dé trend! Entertainment en informatie in een paar seconden, dat is de kunst. Ook in 2024 blijft snackable content onmisbaar.

5. Social commerce: Winkelen in de wereld van sociale Media

Ook social commerce zet door in 2024. Social media wordt ook een grote shopervaring. Je kunt nu eenvoudig producten kopen via je favoriete apps – snel en moeiteloos, een echte game changer! Gemak en snelheid staan centraal in deze trend, waarbij de grens tussen sociale media en e-commerce vervaagt. Merken ontdekken nieuwe manieren om producten aan te bieden, en consumenten genieten van een naadloze alles-in-één winkelervaring.

6. Ruwe content: Authentiek en onbewerkt

Wees vooral jezelf online! Geen perfecte plaatjes meer, maar echtheid en oprechtheid. Mensen waarderen de rauwe, ongefilterde versie van jou. Echtheid wint het van perfectie en versterkt de band tussen merken en hun doelgroep. Door rauwe momenten te delen, leg je echte connecties en toon je de menselijke kant van social media – het draait om meer dan alleen glanzende beelden.

7. De nieuwe zoekmachine: SEO op sociale media

Vergeet niet dat social media nu ook als zoekmachines fungeren. TikTok en Pinterest zijn dé plekken voor snelle, specifieke zoekopdrachten. Gebruik slimme trefwoorden en bied waardevolle content. Voor meer dan de helft van generatie Z is TikTok zelfs de nummer 1 zoekmachine. Wat trekt mensen aan? Snelheid en kwaliteit. Optimaliseer titels, bijschriften en hashtags om je content makkelijk vindbaar te maken. Door strategisch met trefwoorden te werken en relevante content te bieden, vergroot je je zichtbaarheid en bereik je nieuwe doelgroepen!

Dit is nog maar het begin van de ontwikkelingen in 2024. Blijf de trends volgen, wees trouw aan jezelf, en laat je online aanwezigheid bloeien!

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws omtrent social media adverteren!

Meld je aan voor onze nieuwsbrief en mis niets!

Deel:

Wij laten onze klanten shinen

C
Skills CV
Partners 3

15.000

gebruikers

15.000+ gebruikers voor het nieuwe platform

Skillscv, een nieuw HR-platform, zocht een vliegende start voor hun gloednieuwe app. We ontwikkelden een strategie en zorgden voor meer dan 15.000 gebruikers.

Bekijk resultaat
IMG 5858
CODEDETA logo FC

522

werkzoekenden

Code Deta: 500+ sollicitanten voor openstaande vacatures

Code Deta stond voor de uitdaging om nieuwe kandidaten te vinden. Met gerichte campagnes plaatsten we meerdere kandidaten succesvol bij opdrachtgevers.

Bekijk resultaat
BP 07146 3
Generatie morgen logo FC

115

Leads

115+ leads voor de nieuwe HR whitepaper

Voor Generatie Morgen hebben we een gerichte campagne ontwikkeld die meer dan 100 kwalitatieve leads opleverde voor hun whitepaper 'Future-Fit HR'.

Bekijk resultaat
Cases
Logo Uniekdak

600+

dakinspecties

600+ nieuwe leads voor dakinspecties 

Met 30 jaar vakmanschap in dakbedekking, zet Uniekdak vol in op digitale groei en leadgeneratie, zelfs in een concurrerende markt. Samen gingen we deze uitdaging aan en behaalden meer dan 600+ leads voor een dakinspectie.

Bekijk resultaat
Cases 2
Logo SOMA

43+

Leads

Doelgerichte Social Ads: 43 leads

SOMA Bedrijfsopleidingen, een specialist in de infrasector en verticaal transport, stond voor de uitdaging om het imago van bedrijfsopleidingen een frisse, moderne make-over te geven en hun digitale marketingstrategie te versterken. Tijd om die bouwhelmen af te stoffen en de wereld te laten zien wie ze echt zijn.

Bekijk resultaat
VDS
Brainpink x van der Sluis

40+

Gekwalificeerde sollicitanten

Zo vonden wij honkvaste vakmensen

Van der Sluis, koploper in installatietechniek, constructie en agrarische oplossingen, wilde de beste vakmensen aantrekken om hun diensten te blijven garanderen. Wij gingen voor ze op zoek naast deze toppers.

Bekijk resultaat
.
Jeroen uitgeknipt

Wil jij aan de slag
met Social Media Advertising?

Wij zorgen samen voor betere resultaten en nemen de stress uit handen, zodat jij je kunt richten op wat echt belangrijk is.

Gratis adviesgesprek