Wat is Pinterest adverteren? 

Pinterest is een platform vol inspiratie, waar mensen ideeën opdoen over onderwerpen zoals interieur, mode, kunst en recepten. Dit maakt het de perfecte plek om producten op een visueel aantrekkelijke manier te presenteren. Advertenties op Pinterest passen zonder merkbare overgang in de feed, waardoor ze natuurlijk aanvoelen en gebruikers eerder geneigd zijn erop te klikken.

Met Pinterest advertenties kun je je merk zichtbaar maken, je bereik vergroten en meer aandacht genereren voor je content. Of je nu werkt aan merkherkenning, videoweergaven of klantenwerving, op Pinterest vind je een variatie aan advertenties die aansluiten bij jouw doelen.  

Zo kun je kiezen voor:

  • Een carrousel, waarin meerdere afbeeldingen worden getoond om producten te highlighten of een verhaal te vertellen.
  • Verzamelingen, waarbij je afbeeldingen en video's combineert in één advertentie, zodat gebruikers je merk op een dynamische manier ontdekken.
  • Een enkele afbeelding, een eenvoudige maar effectieve manier om de aandacht te trekken.
Advertentie opties Pinterest

Wil je meer impact maken?

  • Premiere Spotlight plaatst je advertentie op de meest bezochte plekken op Pinterest: Pinterest-starfeed en de zoekpagina van de homefeed.
  • Quiz-advertenties zijn een advertentietype met meerkeuze vragen en –antwoorden. Gebruikers kunnen interactie hebben met quiz-advertenties en krijgen naar aanleiding van hun keuzes een uitkomst of aanbeveling van de adverteerder te zien.
  • Met een Showcase-advertentie voeg je meerdere kaarten en links toe, zodat gebruikers gemakkelijk van ontdekking naar actie gaan.
  • Of ga voor een video-advertentie om met beweging de aandacht te trekken en interactie te stimuleren.
Advertentie opties Pinterest 2
Advertentie opties 3

Kortom, Pinterest biedt veel mogelijkheden om je merk op een inspirerende manier in de picture te brengen. 

Welke doelgroep zit er op Pinterest? 

Pinterest is populair bij veel verschillende leeftijdsgroepen in Nederland. Het platform bereikt zo'n 48% van de 18- tot 24-jarigen, 31% van de 25- tot 34-jarigen en 39% van de 35- tot 44-jarigen. De snelst groeiende groep gebruikers is Gen Z. Zij gebruiken Pinterest vaker dan andere generaties om inspiratie op te doen, producten te ontdekken en aankopen te doen. Voor Gen Z is Pinterest vooral aantrekkelijk vanwege de mogelijkheid om informatie over merken en producten te vinden op een visuele manier.

Hoewel Pinterest zich richt op alle genders, bestaat wereldwijd ruim 70% van de gebruikers uit vrouwen, terwijl mannen ongeveer 30% van de gebruikers vertegenwoordigen.

Om adverteerders te helpen de juiste doelgroep te bereiken, heeft Pinterest verschillende tools.

  • Trefwoordtargeting, hiermee kun je mensen bereiken op Pinterest die naar specifieke onderwerpen zoeken.
  • Automatische targeting, die advertenties toont aan gebruikers die waarschijnlijk geïnteresseerd zijn.
  • Pinterest-persona’s, waarmee je specifieke groepen kunt targeten op basis van hun interesses.
  • Pinterest Trends, die je laat zien welke zoekopdrachten populair zijn, met filters op demografie, regio en meer. 

Blijf geïnspireerd!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf altijd op de hoogte van de nieuwste updates!

Hoe werkt het? Advertentiebeheer op Pinterest  

Met het Advertentiebeheer van Pinterest kun je eenvoudig advertenties maken, campagnes opzetten en je resultaten bekijken. Dit doe je via je Business-account. Je kunt losse advertenties maken of meerdere advertenties tegelijk organiseren in advertentiegroepen met een gemeenschappelijk thema. Ook kun je bestaande campagnes kopiëren of aanpassen en bestaande pins naar een advertentie zetten. 

Wat zijn de kosten en Benchmarks (CPC & CPM)? 

Op Pinterest kun je adverteren door te betalen per klik (CPC) of per duizend vertoningen (CPM). Hoeveel je betaalt, hangt af van je doelgroep en targetinginstellingen. Over het algemeen beginnen de biedingen bij €0,11 per klik en liggen de kosten voor duizend vertoningen vanaf de €5,00. Je hebt zelf de controle over je uitgaven: bepaal een totaalbudget voor de gehele campagne of stel een dagbudget in, zodat je advertenties continu zichtbaar blijven. Pinterest geeft ook heel handig aan wat de geschatte wekelijkse resultaten van je campagne gaat zijn.

Budget beheer Pinterest

Conclusie

Adverteren op Pinterest is handig voor merken die meer zichtbaarheid willen en gericht nieuwe klanten zoeken. Het platform is visueel erg aantrekkelijk. Pinterest-gebruikers zitten vaak al in een inspiratiemodus en zijn actief op zoek naar ideeën, waardoor ze veel meer open staan voor commerciële boodschappen tijdens het zoeken van inspiratie dan op andere social media.

Een groot voordeel van Pinterest? Je content blijft langer zichtbaar. Waar posts op andere platforms snel verdwijnen, blijven Pins maanden of zelfs jaren circuleren. Dit betekent dat jouw organische pins continu verkeer naar je website kunnen genereren.

Wil jij ook de kracht van Pinterest-advertising ontdekken en heb je hulp nodig? Neem dan contact met ons op, wij denken graag met je mee! 

Deel:

.
Jeroen uitgeknipt

Ben jij geïnspireerd en klaar om Pinterest adverteren in te zetten voor jouw merk?

Plan nu een gratis adviesgesprek en ontdek hoe wij je kunnen helpen jouw doelen te bereiken!

Gratis adviesgesprek

Wij laten onze klanten shinen

Skills CV
Partners 3

15.000

gebruikers

15.000+ gebruikers voor een nieuw platform

SkillsCV, een nieuw HR-platform, zocht een vliegende start voor hun gloednieuwe app. We ontwikkelden een strategie en zorgden voor meer dan 15.000+ gebruikers voor hun nieuwe app.

Bekijk resultaat
IMG 5858
CODEDETA logo FC

522

werkzoekenden

500+ sollicitanten voor openstaande vacatures

Code Deta stond voor de uitdaging om nieuwe kandidaten te vinden. Met gerichte campagnes plaatsten we meerdere kandidaten succesvol bij opdrachtgevers.

Bekijk resultaat
BP 07146 3
Generatie morgen logo FC

115

Leads

115+ leads voor de nieuwe HR whitepaper

Voor Generatie Morgen hebben we een gerichte campagne ontwikkeld die meer dan 100 kwalitatieve leads opleverde voor hun whitepaper 'Future-Fit HR'.

Bekijk resultaat
Boerenbed Website
Boerenbed Logo

115

website

Boerenbed website

Over Boerenbed Steeds meer mensen verlangen naar een simpeler leven, ver weg van eindeloze to do lijsten, opdringere afleiders en eindeloze verplichtingen. BoerenBed biedt hun gasten een simpele way-of-life en ontdek je precies wa een boer doet: het leven op de boerderie. Gewoon voor een weekend of een weekje. BoerenBed biedt mooie tenthuisjes aan bij de boer, midden in de natuur.  

Bekijk resultaat
Werkis website
Werkis logo

115

website

Werkis: iedereen verdient het om passend werk te doen 

Vanuit de overtuiging “iedereen verdient het om passend werk te doen” vroeg Werkis ons een nieuwe website te maken. Werkis is al sinds 2008 een toonaangevende arbeidsintermediair, onderscheidend doordat ze hun werk écht goed willen doen. 

Bekijk resultaat
Cases
Logo Uniekdak

600+

dakinspecties

600+ nieuwe leads voor dakinspecties 

Met 30 jaar vakmanschap in dakbedekking, zet Uniekdak vol in op digitale groei en leadgeneratie, zelfs in een concurrerende markt. Samen gingen we deze uitdaging aan en behaalden meer dan 600+ leads voor een dakinspectie.

Bekijk resultaat
Cases 2
Logo SOMA

43+

Leads

Doelgerichte Social Ads: 43 leads

SOMA Bedrijfsopleidingen, een specialist in de infrasector en verticaal transport, stond voor de uitdaging om het imago van bedrijfsopleidingen een frisse, moderne make-over te geven en hun digitale marketingstrategie te versterken. Tijd om die bouwhelmen af te stoffen en de wereld te laten zien wie ze echt zijn.

Bekijk resultaat
VDS
Brainpink x van der Sluis

40+

Gekwalificeerde sollicitanten

Zo vonden wij honkvaste vakmensen

Van der Sluis, koploper in installatietechniek, constructie en agrarische oplossingen, wilde de beste vakmensen aantrekken om hun diensten te blijven garanderen. Wij gingen voor ze op zoek naast deze toppers.

Bekijk resultaat
Schermafbeelding 2024 12 31 om 11 55 45
Cropped Bos Bedden 45 jaar

100%

afspraken

Meer showroom bezoekers en online afspraken

Hoe krijg je meer bezoekers naar jouw showroom? En hoe motiveer je gebruikers om een afspraak te maken op de website? Wij hielpen Bos Bedden met SEA en Social Media campagnes.

Bekijk resultaat
Nick CRO
Werkis logo

3500

sollicitanten

Meer sollicitanten en inschrijvingen

Hoe zorg je voor meer sollicitaties op je vacatures? En hoe krijg je meer inschrijvingen als uitzendbureau? Door inzet van SEA campagnes hielpen wij Werkis met groeien.

Bekijk resultaat