Hoe kunnen we je helpen? Neem contact op
Hier zijn enkele algemene tips die essentieel zijn voor een effectieve nieuwsbrief:
Bij externe nieuwsbrieven is het essentieel om interactie met je klanten te zoeken. Zo voelen klanten zich gewaardeerd en zien ze dat hun mening telt binnen jouw organisatie. Dit kan op verschillende manieren, bijvoorbeeld door een klantcase te delen. In zo’n case laat je zien wat je voor een klant hebt gedaan en welke resultaten zijn behaald. Vraag de klant eventueel ook om een kort stukje te schrijven over de samenwerking en het resultaat. Dit is niet alleen leuk voor de klant om terug te lezen, maar ook interessant voor andere klanten.
Daarnaast kun je in een ander deel van de nieuwsbrief advies geven over vraagstukken waarmee je klanten kunt helpen. Voeg hier ook een call-to-action toe voor verdere vragen of hulp. Het is eerder al genoemd, maar interactie met je klanten is cruciaal. Vraag altijd naar hun mening over bijvoorbeeld een nieuw product, dienst of idee binnen je organisatie. Zo betrek je lezers bij je bedrijf en versterk je de band.
Tot slot is het belangrijk om je kennis te delen, vooral in jouw vakgebied. Deel nieuwe trends en ontwikkelingen waar je klanten mogelijk nog niet van op de hoogte zijn.
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!
Een interne nieuwsbrief stuur je naar collega’s of medewerkers, of je nu een bedrijf met 20 of 200 medewerkers hebt. Het is essentieel om je medewerkers te betrekken bij de organisatie. Houd bijvoorbeeld interviews met collega’s, zodat iedereen elkaar beter leert kennen, ook buiten het werk om. Stel persoonlijke vragen over hobby’s, familie, vrienden en sport.
Medewerkers vinden het vooral leuk om te lezen over behaalde successen. Deel deze successen en zet collega’s in het zonnetje, zodat ze zich gewaardeerd voelen. Bij nieuwe ideeën, producten of diensten binnen de organisatie, vraag medewerkers om hun mening en ideeën. Het is belangrijk om te laten weten dat je naar ze luistert en hun input meeneemt in je beslissingen.
Als laatste tip: voeg een medewerkerscolumn of blog toe aan je nieuwsbrief. Laat elke maand een andere collega deze invullen.
Het maken van een interne nieuwsbrief biedt verschillende voordelen voor een organisatie:
Kortom, een interne nieuwsbrief is een waardevol instrument om de interne communicatie te verbeteren, betrokkenheid te vergroten, de bedrijfscultuur te versterken en kennis te delen binnen de organisatie.
Het maken van een nieuwsbrief kan eenvoudig en effectief zijn als je de juiste stappen volgt:
Met deze stappen kun je eenvoudig je eigen nieuwsbrief maken. Bekijk onze checklist hieronder en ga aan de slag. Succes!
Wij gebruiken graag onze kennis over e-mailmarketing om jou verder te helpen met je doelen. Benieuwd? Vraag dan vooral eens een gratis adviesgesprek aan!
15.000
gebruikers
SkillsCV, een nieuw HR-platform, zocht een vliegende start voor hun gloednieuwe app. We ontwikkelden een strategie en zorgden voor meer dan 15.000+ gebruikers voor hun nieuwe app.
522
werkzoekenden
Code Deta stond voor de uitdaging om nieuwe kandidaten te vinden. Met gerichte campagnes plaatsten we meerdere kandidaten succesvol bij opdrachtgevers.
115
Leads
Voor Generatie Morgen hebben we een gerichte campagne ontwikkeld die meer dan 100 kwalitatieve leads opleverde voor hun whitepaper 'Future-Fit HR'.
115
website
Over Boerenbed Steeds meer mensen verlangen naar een simpeler leven, ver weg van eindeloze to do lijsten, opdringere afleiders en eindeloze verplichtingen. BoerenBed biedt hun gasten een simpele way-of-life en ontdek je precies wa een boer doet: het leven op de boerderie. Gewoon voor een weekend of een weekje. BoerenBed biedt mooie tenthuisjes aan bij de boer, midden in de natuur.
115
website
Vanuit de overtuiging “iedereen verdient het om passend werk te doen” vroeg Werkis ons een nieuwe website te maken. Werkis is al sinds 2008 een toonaangevende arbeidsintermediair, onderscheidend doordat ze hun werk écht goed willen doen.
600+
dakinspecties
Met 30 jaar vakmanschap in dakbedekking, zet Uniekdak vol in op digitale groei en leadgeneratie, zelfs in een concurrerende markt. Samen gingen we deze uitdaging aan en behaalden meer dan 600+ leads voor een dakinspectie.
43+
Leads
SOMA Bedrijfsopleidingen, een specialist in de infrasector en verticaal transport, stond voor de uitdaging om het imago van bedrijfsopleidingen een frisse, moderne make-over te geven en hun digitale marketingstrategie te versterken. Tijd om die bouwhelmen af te stoffen en de wereld te laten zien wie ze echt zijn.
40+
Gekwalificeerde sollicitanten
Van der Sluis, koploper in installatietechniek, constructie en agrarische oplossingen, wilde de beste vakmensen aantrekken om hun diensten te blijven garanderen. Wij gingen voor ze op zoek naast deze toppers.
100%
afspraken
Hoe krijg je meer bezoekers naar jouw showroom? En hoe motiveer je gebruikers om een afspraak te maken op de website? Wij hielpen Bos Bedden met SEA en Social Media campagnes.
Wij zorgen samen voor betere resultaten en nemen de stress uit handen, zodat jij je kunt richten op wat echt belangrijk is.
Gratis adviesgesprek